onsdag, april 29, 2009

Dagens inköp

En trevlig upptäckt idag var
att
ibland får Hallsberg besök
av
på hjul.
Inte verkar det dyrare än i
vanlig butik heller.
¤¤¤¤¤
Det drösar in olika rabattkuponger.
Jag gasar runt ibland och använder
dessa kuponger.
I veckan är det verkligen
förmångliga erbjdanden på Konsum.
Jag nämnde det till kassörskan att
man just ibland åker runt och handlar, och att det är
väldigt förmånliga rabatter den här veckan på Konsum.
- Om man har tid med det ja, snäser hon lite trist tillbaka.
Sen när jag ska betala så råkar jag ge henne
betalkort fast jag ska
betala kontakt.
Ursäkta, ursäkta mig.
Hon "slänger" till mig växeln och forsätter med nästa kund.
Kanske Konsums personal också vill åka runt till
andra butiker och handla men det får de väl inte.
Konsum har omvänd solidaritet eller nåt sånt.
Eller håller jag på att bli Centerpartist????
PS.
150 riksdaler tjänade
jag
på Konsum med alla
rabattkuponger!
Inte illa.
Inte alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svensklärar'ns kommentar: Man kan aldrig tjäna pengar när man handlar, bara spara! ;-)

Anne sa...

Ha ha kära svenskläraret; jag tjenade ju in pängarna jag sparadet på Konsums afäret!